Att dela med sig

Vad svårt det är med tiggarna tycker jag... Jag ger ibland och ibland inte. Och varje gång jag går förbi utan att ge så bubblar ett litet dåligt samvete upp.
Men hur gör man? Vem ska jag ge? Hur mycket och hur ofta? Jag kan ju inte ge alla hela tiden...
För några veckor sedan köpte jag en klase bananer och gav bort. Kvinnan blev jättetacksam och när jag gick ifrån henne kände jag att jag ju kunde gett henne mer än bara några bananer egentligen. Jag är bra på dåligt samvete, en av mina specialiteter...
Jag tycker det är svårt. Önskar man kunde hjälpa alla som inte har pengar, jobb eller mat. 
Och tänk om man kunde hjälpa alla som måste fly, flyktingarna i världen är fler än någonsin nu, tänk om man kunde hjälpa alla, jag önskar verkligen att det vore så...


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback