om att springa


Jag springer inte för att jag tider eller sträckor utan för att hålla mig i form.
Det viktiga är ju inte hur fort det går utan att man faktiskt röt på sig.
Men... så har jag råkat använda runkeeper ett par gånger och verkligen blivit varse hur sakta jag springer.... hualigen...tusan vad svårt det är att öka takten. Jag lufsar fram i mitt tempo och har väldigt svårt att öka, får nog försöka göra nåt åt det ändå på nåt sätt...

Jag brukar tänka på min morfar när jag är ute, när det är segt och jobbigt så tänker jag på honom och får lite ny energi. Han överlevde cancer i flera år innan den tillslut besegrade honom och det var endast för att han var i så god kondition. Läkarna var överraskade hur mycket han klarade av, operation efter operation.
Detta allt tack vare att han promenerade varje, varje dag.
Och om morfar kunde vara ute varje dag och röra sig ska väl minsann jag som är ung (?) kunna orka att springa några gånger i veckan.
Det är verkligen otroligt dumt att välja att inte hålla sig någorlunda hälsosam, så jag springer på med morfar med mig på axeln!



.

Kommentarer
Postat av: Martin

Kloka ord! Fast jag vill nog påstå att du springer snabbare än du tror...

2012-08-08 @ 22:02:48
Postat av: Malin

Om du bara vill hålla dig i form och må bra så behöver du inte jaga tider. Inte så viktigt.

Säger jag som är tid- o statistiknörd =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback