Minnen

Julen väcker mycket minnen tycker jag från barndomen. Traditionerna vi hade och känslorna, sakerna och alla i familjen runt omkring. Då när alla fortfarande levde...

Farmor och farfar, Gammelmormor, mammas farfar, gammelmormors syster med man, mormor, morfar och moster, alla är de borta nu. Svårt fortfarande att morfar och moster inte finns med oss. 5 år sedan nu men tomrummet är fortfarande enormt och hjärtat värker fortfarande från och till. 
Tomten nedan är verkligen min morfar i ett nötskal :) En reklamtomte i papp från Opel, från tiden när han var bilförsäljare. Jag har sett den i hela mitt liv. Nu sitter den och hälsar välkommen när man kommer in i hallen hos oss. Och visst ler man lite när man ser den? :) Jag kan höra hur morfar skrattade när han satte upp den haha. Det spelar ingen roll att den inte är så tjusig kanske, den är kul och det var min morfars. 

Mormors bidrag i detta inlägg är denna tavlan. Hon har såklart sytt den själv och jag älskar den. Hon var så duktig på att sy. Och så morfars upphängning på bakstugan med ett gammalt plastsnöre. Också denna har jag växt upp med och vill inte vara utan på jul. Har flera andra julsaker från dem som jag norpade åt mig när vi tömde deras hus, på det sättet finns de lite med på jularna ändå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback