Loftsängen

Stegen blir visst aldrig målad men här kommer ett par bilder ändå :)
Sängen var helt i furu innan och det är väl inte min favorit direkt så jag målade den. Äldsta dottern ville såklart ha rosa och det är ju hennes säng så hon fick bestämma. Dock bestämde jag Vilken rosa kulör så jag valde en puderrosa variant.

Till lillasyster sydde jag prickiga draperier. Hon blev jättenöjd med sin "koja"

Storasysterns sänghimmel som jag sydde till hennes förra säng har kommit upp igen. Jag klippte bara av den, sydde upp och använde den vid huvudändan istället. 
Den lilla lyktan ger ett supermysigt sken på natten. Upphängningen i en illrosa piprensare är kanske inte så tjusig men det råkade bli så bara när man tar första bästa sak man hittar :) Får ändra nån dag...

Eftersom juniorsängen som lillasyster ny sover i är mindre då fick vi plats med en liten förvaringsmöbel vid fotändan. Då därför blev också draperiet kortare där då man kommer åt lådorna.

Och innanför draperierna har lillasyster sitt krypin. Även här står en liten batterilykta som fladdrar lite i skenet när den lyser. Min mormors broderade tavla som jag en gång fått, fick flytta in. Tycker den passar där, tjejerna vet inte vad det står men det vet ju jag ... :)


.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback