Utvecklingssamtal

Så hade jag utvecklingssamtal för största systern häromdagen.
Vad skönt det är att gå därifrån med bara positiva kommentarer och dessutom vara lite stolt över vår stora lilla tjej.
De berättade att hon har stor empati för andra barn. Hon är hjälpsam och tar hand om andra. Läser för de minsta och hjälper till om någon blir ledsen.
Jag blir sååå glad!
Jag vet ju att hon är snabb att trösta och hjälpa lillasyster när det behövs men man vet ju aldrig om det bara är hemma.
Vi pratar en hel del om hur man ska bete sig mot andra och hur man är en bra kompis osv. Jag tycker det är det allra viktigaste att lära våra barn, att bry sig om andra. Därför blir jag så oerhört glad o stolt när jag hör att hon är den fina snälla tjej jag ser hemma, på dagis oxå.
Bästa bästa storasystern!!!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback