Om träning o snor

Jag blir faktiskt lite smått trött på detta nu... Förkylning på g igen, hur är det möjligt? Efter en månads förkylning, bihåleinflammation och 2 penicillinkurer var jag frisk, hur länge? Ja typ 1-2 veckor!!!
Hade precis startat igång och tränat lite smått, körde crosstrainern ett par gånger förra veckan och så i måndags gav jag mig ut och sprang en sväng. Och vad händer? Dagen efter känner jag förkylningen vara på väg.
Det är visst inte meningen att jag ska röra på mig. Blir inte ett dugg förvånad om det sätter sig på bihålorna igen.
För första gången nånsin försöker jag att motarbeta ordentligt. C-vitamin och dessutom echinacea intas för fullt :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan vara extra mottaglig efter sjukdom o penicillin, så att du lättare åker på nån ny bacill innan du byggt upp ditt vanliga immunförsvar. Trist såklart men du är snart tillbaka!

Svar: Ja det hoppas jag verkligen, vägrar vara dålig på lördag :)
guldmulten

2014-02-13 @ 15:54:28
Postat av: Lotta

Det gäller att man isolerar sig fullständigt veckan efter avslut av penicillinkur. Det är då man är som mest mottaglig eftersom det normala immunförsvaret är som bortblåst tack vare kuren. Hoppas du blir bra snart. Själv är jag i sluttampen av min förkylning och hoppas på träningsstart nästa vecka :)

Svar: Hualigen ja nu vet jag ju att jag hört det innan att det är så. Lycka till med träningsstarten!!
guldmulten

2014-02-13 @ 16:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback