Med känsla för barns självkänsla


Jag har inte läst speciellt mycket varken om graviditet eller om barn hittills.
Det har funkat bra ändå, om vi undrat över något har vi slagit upp på internet och läst men ingen av oss har "läst på" så mycket direkt. Nu känner jag för första gången att jag vill läsa en hel bok så igår gjorde jag en beställning.
Boken ser ni nedan och är skriven av Petra Krantz Lindgren vars blogg jag har följt blogg ett bra tag nu. 
Hon har fått mig att tänka på saker som jag inte tänkt på innan. Saker som egentligen är självklara när hon förklarar dem;
tex Hur man bemöter sitt barn med respekt. Hur viktigt det är att vi lyssnar vi på vad barnet säger och försöker förstå hur det menar. Hur vi kan hjälpa till att göra barnet till en individ med bra självkänsla. Hur otroligt stor skillnad de små små ändringar i ordval när vi kommunicerar kan göra för barnets reaktion mm mm
Har själv märkt vilken helt annan reaktion jag kan få när jag säger samma sak fast på ett annat sätt till K, så hon känner att jag förstår varför hon är upprörd tex.
Denna boken handlar om kommunikation och jag ser verkligen fram emot att läsa den!
 
 
Med känsla för barns självkänsla

Kommentarer
Postat av: Sara K

Aha, verkar bra.

2014-02-04 @ 11:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback