Dagis!


Vad nöjd jag är med K:s nya dagis! Hon trivs jättebra och allt funkar prefekt.
Först och främst så ligger det ju nära vilket underlätter oerhört. Så skönt att kunna gå dit.
Personalen är jättetrevlig, lokalerna bra och gården är mysig med vinbärsbuskar och äppelträd. Så verkar de ha bra aktiviteter.
K går 4 dagar i veckan och det är verkligen perfekt känner jag nu efter första veckan. Hon får ordentlig stimulans och får leka av sig 4 dagar i veckan, då har man inte sån press på sig att aktivera henne jättemycket på eftermiddagarna. Då känns det ok att läsa böcker och leka kiosk och vara i trädgården o så :)
Stella är ju inte alltid så glad i vagnen tyvärr så det är inte alltid jag känner för att ge mig iväg till lekpark  eller så med båda barnen. Ibland går det jättebra men ibland vill hon inte alls ligga i vagnen.
Och eftersom vi har så nära och det går så fort och smidigt att lämna och hämta så får jag och S ordentligt med egentid också 4 dagar i veckan. Känns så lyxigt att vara hemma med bara S, lugnt och skönt och jag hinner faktiskt med att greja lite hemma också.
På fredagar när hon är hemma slutar P tidigare också så helgen börjar tidigt :)
 
Ha en fin dag vänner!
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback