garderobs-oreda löst! :)


Här har vi vår hall, i dessa garderober förvaras det en mängd skor:)




Tyvärr så hade det blivit totalkaos o man blev galen så fort man öppnade garderoberna o skulle ha ett par skor.
Så här såg det verkligen ut :) haha pust!


Så då funderades det lite o så bestämde vi att tillverka krokar att hänga skorna på istället så de slapp hamna ovanpå varann hela tiden.
Så nu har P tillverkatt massa krokar och klippt till plåt som vi lagt i botten på garderoberna.
Och resultatet blev detta:



                              
 

                              

Ordning o reda :) Blev jättebra tycker jag. Mycket lättare med hängande skor än med stående!
Skruvade upp lite andra krokar också för paraplyer o dyl. Och så monterade jag in en liten trådback för mössor o vantar så nu är vi höst o vinterredo :)

Håller på att måla i  lill-toan här uppe nu. Bort med furutak o mörkbrunt fönster!
Vitt vitt vitt!! Men det får torka lite till innan jag ger mig på en andra omgång

Så nu är det dags att krypa ner i källaren till brasan o ta sig an en film.
Ha en fortsatt bra söndag!


.


Kommentarer
Postat av: Lillith76

sånt skulle behövas här...vi har två skohyllor men ändå sparkas skorna av direkt innanför dörren...och då har barnen gummistövlar och gympaskor omvartannat + mina och Niklas skor dvs ca 2 par skor var även vi...det blir 10 par skor i bara vår familj...ibland ligger även barnens kompisars skor där, så det kan bli en rejäl hög innanför dörren om man inte håller iordning hela tiden.

Tycker det är en himla plock med alla skor och garderoben intill är redan så fullpackad av kläder och andra skor så det får inte plats..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback