Trädgård


Tog mig faktiskt ledigt idag. Pepster var ledig och vi hade jättelite att göra på jobbet, dessutom var jag extremuttråkad så det passade bra att ta en dag ledigt. I förmiddags åkte vi och köpte häck. och 10 säckar barkmull Så vi har plantert 40 plantor idag. Känns kalas! Såå skönt att ha en ordentlig tomtgräns igen. Har ju varit helt öppet sen vi grävde bort gamla häcken. Grannen mitt emot påpekade att han tyckte det blev kanonbra med nya häcken, kul! Säga vad man vil om tujor men de gillar dem och det blev verkligen en färdig häck på en gång. Dessutom är den vintergrän vilket jag tycker är ett stort plus.

Annars är det full fräs i trädgården. Tog en bild på pionen innan.... sååå fin är den just nu:







i vår t lillaland börjar det hända lite iallafall.... rädisorna är på klar frammarsch.... och mörötterna har börjat komma men det syns inte på bilden :)







Syrenerna är i full blom och börjar nästan blomma över.... tänk om man kunde få ha dem hela sommaren....










.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback