ruggigt



hua sånt trist väder det blev...Det som var så fint nyss...
Det där med att sluta med strumpor går visst inte trots tappra försök

Hoppas min kropp håller för att springa idag, har inte kommit ut på en hel vecka nu. Jag är ytterst tveksam till att det går för jag går lite halvdant fortfarande. Nu får det släppa! Har suttit i så här mycket länge nu. Det ryggondda klarar jag att springa med men när benen inte funkar går det ju bara inte... Jag blir så trött på alltihop! Känner att jag är i en period av hopplöshetstänk...

För några veckor sen så fick jag lite bekräftelse på det jag trott hela tiden.
Mormor fick för många år sen en fibromyalgidiagnos. När hon nu var hos sjukgymnast så säger sjukgymnasten plötsligt
-du har ingen fibromyalgi!
Så frågar hon ifall mormor har någon reumatisk sjukdom i släkten, mormor svarar lite undvikande...
Då säger hon så här - Bli inte rädd nu men jag tror att du har en sjukdom som heter Bechterews sjukdom.
-Va! Det har ju ett av mina barnbarn!

Jag har förstått det hela tiden, vi har det nog både mormor mamma och jag, bara det att jag har fått de största besvären.
Känns ju rätt logiskt eftersom det är ärftligt.
"Det är ju mitt fel altihop då " säger momor...
Det är det ju givetvis inte

Nähä lite lunch nu kanske....





Kommentarer
Postat av: Malin

Nä utan strumpor går inte. Kallt o ruggigt idag.



Nä men mormor inte är det hennes fel. Jobbigt med dina besvär :( Hoppas verkligen att det blir bättre genast, usch o fy.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback