Positiv feedback


I helgen gjorde vi en intressant liten övning.
Vi hade ett A4-papper för varje person med dens namn på. Sen fick alla ett gäng post-it lappar att skriva på. Vi skulle då skriva ner positiva saker om varje person på kontoret och sen placera lapparna på dens papper.
Så alla fick med sig ett blad hem från alla kollegor med bara positiva saker om sig själv.
Väldigt bra grej.
Kul att läsa vad kollegorna uppskattar hos en själv och hur dom ser på en.
Blev jätteglad för flera saker de skrivit.
Intressant att se beskrivande ord som kommer igen i fleras beskrivningar av en. Ord som jag inte skulle använda om mig själv men som jag tydligen är i andras ögon. Kul!
PS tyckte jag skulle rama in den ;))

Kommentarer
Postat av: malin

Vad roligt!! Mkt bra grej tycker jag!!!

Ja rama in det vettja!

Postat av: Sara

Ah, det lät bra. Vad sa de för trevligt om dig då? :-)

2008-11-28 @ 09:40:56
Postat av: guldmulten

Massa trevligt som engagerad, stark, ser alla, utvecklas snabbt, står för sin åsikt, glad, bra kompis, snabb... mm mm =)

2008-11-28 @ 11:11:41
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, vad härligt!!

Flera saker som stämmer in på hur du är som kompis oxå :-)

Jättebra att få höra sånt av kollegorna.

2008-11-28 @ 11:42:50
Postat av: Linda

så gjorde vi i skolan på psykiatri kursen men det var lite slappt för de flesta skrev snäll bara för att det skulle gå snabbt så de kunde gå hem.



Jag satt iallafall och funderade lite mer på vad jag verkligen tyckte. Men det var svårt för vissa i klassen känner man inte så väl, man vet inte rikigt hur de är.

2008-11-30 @ 09:33:15
URL: http://tolovisa.blogg.se/
Postat av: Linda m. 4 barn

hade dock varit intressant med negativa kommentarer också...så man ser vilka negativa tankar folk har om en.

Det tror jag känns lite mer intressant för då kanske man kan kämpa på och försöka bättra sig på några punkter

2008-11-30 @ 09:34:28
URL: http://tolovisa.blogg.se/
Postat av: guldmulten

jo fast det var inte meningen med övningen denna gången.

Tanken var att man skulle få något bra och stärkande med sig hem från vår resa.

Och de allra flesta tänkte till och skrev bra saker.

Jag tyckte det var riktigt lyckat!

2008-12-01 @ 14:22:06
URL: http://guldmulten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback