nu är glada julen slut slut slut

och som vanligt känns det trist...
Plockade ner lite tomtar nyss och det känns skitträligt. Varför går det alltid så fort. Känns som vi precis satte upp adventsljusstakarna.
Jul och nyår är över i en hast och kvar blev det tomt... Granen får hänga i en vecka till (hoppas det finns några barr kvar då) 
I år var det ju verkligen upplagt med 11 dagars ledigt. 11 dagar!! Redan i början på december tänker jag mig som vanligt en massa julmys. Vi ska baka lussebullar, pepparkakor, ha glöggkvällar med vännerna, spelkvällar med roliga spel osv osv. Och så julen med god mat, mycket umgänge och julklappar. Sen ska allt toppas med nyårsafton och nytt friskt år!!
Vi hade en glöggafton här som var mycket trevlig, det var födelsedagsfirande och familj från växjö en helg, det var flera dagars julfirande och så nyårsfirandet som oxå var lyckat.
Ändå tycker jag inte jag hann med julen riktigt.... knas

Så skulle man jobba igen då efter alltihopa, vad händer då... magsjuka magsjuka hej å hå!!!
P hämtade mig i torsdags från jobbet när jag insåg efter ett par timmar att illamåendet nog inte skulle ge sig. Tur var det, jag kräktes i bilen.KUL. Tur för chefen att han inte skjutsade hem mig som han erbjöd sig.
Gick över igår kväll typ sen men inatt var det P:s tur att ramla dit. jaja nån gång ska väl vi bli sjuka oxå, brukar inte vara det speciellt ofta.

Nu sitter jag här en lördag em/kväll och vet inte vad jag ska göra av den. Har tittat på skidor hela dagen så jag känner mig helt mosig hela jag och skulle kunna gå o sova. Har inte sovit ordentligt på flera nätter nu så jag ska nog hålla mig vaken så jag inte ligger och glor itaket inatt igen.
Har inte varit utanför dörren på 2 dagar, kanske borde man ta en promenad o få lite luft...

Och om en vecka ramlar det in en hög från Växjö för att fira 30-åringen. Hej å hå! Igång igen o laga mat, städa o festförbereda. Pju! Undra vilka som kommer, undra vilka han bjudit... ska kolla upp det tror jag...

ha det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback