är det typiskt tjejer att fega?

När man talar kompetensutvecklig på jobbet så kan man nog konstatera en sak.
Generaliserat då givetvis och givetvis finns många undantag.

Som man:
-Jag tar gärna på mig mer ansvar och högre befattning så snabbt som möjligt. Jag kan det inte nu men jag kommer lära mig under tiden och det är inte så farligt att göra fel. Är det frågor jag inte kan svaret på så tar jag reda på det. Framåt, framåt, full fart framåt.!

Som kvinna:
-Jo jag vill ha en högre befattning men jag är inte redo för det än. Tycker inte jag har tillräckligt mycket kunskap ännu. Det blir pinsamt att sitta på möte och inte kunna svara på frågorna, då tror de förmodligen att jaginte kan någonting. Jag blir så oerhört nervös om jag gör fel. Kanske nästa år....

Är det inte ofta så här???
Var kommer självförtroendet hos karlar ifrån???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback