Härliga

helg i sikte.
Solen skiner, det är fredag och jobbet som ska vara klart idag verkar bli det itid. Så ingen övertid idag, finfint det.
Så ska jag masa mig iväg till det där roliga tåget sen. Fredagkvällen skulle ju kunna spenderas på trevligare sätt än i SJ:s vagnar men men vad gör man.

Man kan ju alltid hoppas att man dyker på intressanta personer. Det är väldigt mycket folk och mycket lustigt folk som åker tåg. Ibland så kah jag störa mig så till den milda grad på vissa personer så att jag nästan byter vagn. Andra gånger kan det var riktigt intressant att följa med i någons samtal.

Jag minns en kille som var på tåget för ett par månader sen eller så. Han försvinner inte riktigt ur mitt huvud. Han var på väg till Hässleholm tror jag och hälsa på sina barn. Killen var 24 tror jag och hade 2 eller 3 barn. Han hade inte sett sina barn på jag vet inte hur länge. Han har nog inte haft nåt svensson-liv direkt.Han hade nog varit med om det allra mesta av döma av hans berättelser. Kändes som om han var någon det verkligen inte gått särskilt bra för. Han hade tex. suttit på avgiftning någon gång innan kom det fram. Vet inte om det var för droger eller alkohol. I allafall så satt han och var bra på lyset och drack öl på tåget.
Hela hans situation var så otroligt tragisk. Människor runt omkring skrattade åt honom för han pratade med alla och sjöng högt i vagnen och bjöd på öl. Jag skrattade oxå åt honom till en början men till sist tyckte jag att han var så tragisk att jag bara tyckte synd om honom och framförallt hans barn som skulle få träffa en full pappa för första gången på mycket länge.
Ja jösses, han satt kvar i mitt huvud ganska länge efter och nu råkade han visst poppa upp igen...

Nu är det fika iallafall.

God helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback