Egen müsli

För en herrans massa år sedan var jag på västkusten med bl.a. Min gammelmormor. Vi var i en mataffär och hon skulle fråga var de hade müsli. Det var ju bara det att hon uttalade müsli med u och inte med y så svaret hon fick var som följer:
-musslor! Det har vi där borta!
Haha vi har skrattat åt det många gånger :)

Nåja, müsli iallafall, jag tycker att de som finns i affärerna är rätt tråkiga, torra o smaklösa. Och jag vill inte ha otäcka torkade bär eller frukter huuu :) Så att göra sin egen är ju helt klart det bästa. Sist jag gjorde utgick jag från en färdig basmüsli och adderade lite. Använde mig av denna:

Sen kompletterade jag med lite jag hade hemma. Tillsatte mer solrosfrö, jag tog i pumpakärnor, kokosflingor och mandlar. Stänkte över lite vatten, kanske ert uns olja också, minns inte riktigt :)
Sen rostade jag det i ugnen.
Den blev faktiskt riktigt bra. Tom maken gillar den sa han och storasystern har börjat äta av den och hon har aldrig gillat müsli innan.
Så det det kan vara ett tips om man vill göra det lite enklare för sig :)

Ha en bra dag!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback