amigurumi


För dryga veckan sen var jag hos Maria och tittade på henner jättefina figurer hon virkat.
Hon visade mig hur man gör o kopierade upp ett mönster till mig.
Så nu är jag besatt =)
Har köpt mig en massa garn och satt igång.
Nu har jag fått uppmaningen att lägga ut mina trevande små alster här så ok, här kommer de.
Observera nu att jag inte rört en virknål på 20 år innan detta :)
Fina Keso är med o poserar lite på en del bilder :)

Jag har gjort 5 st små djur. Har gjort dem utan nos o mun och bara med ögon.
Min första blev en groda.



Sen bestämde P att det skulle bli en katt :)


Kanin eller kanske hare?
Han fick en halsduk oxå :)



Mr mus :)


O så den sista, en älg tänkte jag på men det är nog kanske mer en ren? :)


Tanken är att göra en mobil av dessa nu. P har svetsat ihop en liten ställning. Hoppas det blir bra när vi sätter ihop den sen :)


.


Kommentarer
Postat av: Maria

Helt otroligt söta!!! Älgen/renen är ju hur söt som helst med sina rörliga ögon och med fina horn! Det passade ju riktigt bra med såna ögon, måste testa själv för jag har ju också inhandlat dylika :) Kaninen/haren passade ju att vara lite längre. Wow, vilken bra elev! Det kommer att bli en himla fin mobil till babyn det där :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback