Repor på porslin?

I minst ett halvår har den lilla burken med putsmedel varit borta men så kom den fram under diskbänken när vi bytte diskmaskin:) Tänkte passa på att tipsa lite om den.
Innan trodde jag att de gråa streck som hela tiden blev på visst porslin var repor. Men sen lärde jag mig att det är beläggningar från besticken som gör missfärgningarna. Man bör alltså egentligen med jämna mellanrum putsa alla rostfria bestick för de får beläggningar.
Våra frukostskålar såg hemska ut inuti och här kan ni se skillnaden efter att jag gjort rent den ena med putsmedlet. Stooor skillnad!
Dagens tips!! :)



.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken grej!!! Vart köper man detta, på ica? :)

Svar: Tror att det ska finnas på Ica!
guldmulten

2014-07-04 @ 09:19:04
Postat av: Malin

Bra tips!! Måste köpa!!
Kom oxå på häromveckan att vårt porslin inte var repigt utan smutsigt :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback