varför är det alltid ens eget ansvar?

Jag går ständigt runt med dåligt samvete för att jag hälsar på mormor o morfar för lite. För att jag hälsar på pappa för lite...
Och när det sen gått ganska lång tid o mormor säger -"jag har ju inte sett er sen... "ja nåt datum
Då får jag jättedåligt samvete och ångrar att jag inte tagit mig tiden att åka dit. Det är ju bara ett par mil bort .
Men sen undrar jag oxå, varför hör inte de av sig eller kommer o hälsar på?. Varför förutsätts det alltid att det är jag som ska tyvärr inte ens har en bil ska sätta mig på tåget och åka o hälsa på..... hmmmm
Jag måste skärpa mig.
Tror iallafall att en bil blir lite lösning på det hela.
Verkar som om jag ska bli volvo-ägare, hoppas det blir snart bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback