Varsitt rum

För ett tag sedan gjorde vi om lite i tjejernas rum. Vi flyttade lillasysters säng och gjorde varsitt rum till dem. Lillasyster fick flytta in i det sk. lekrummet.
Storasystern ville att vi skulle tapetsera om o hennes rum, gissa vilken färg? :) Jag lovade henne att vi skulle göra om ena väggen med en tapet som hon skulle få välja.
Men det var visst omöjligt att hitta en tapet som hon blev nöjd med...
Väggen vi skulle tapetsera hade ett träd jag gjort i gammal 70-talstspet på. Dessutom fanns ett antal hål som också krävde underarbete (gillart inte :))
Så jag kom på en enkel och billig metod att förnya väggen.
Tyg!
Köpte ett tyg som storasyster godkände och satte upp. Inget underarbete, inget lim och minimalt arbete. Topp!
Jag häftade upp tyget med häftpistol :) Visst det är inte mönsterpassat men jag tycker det funkar ändå.
Enkelt, snabbt, billigt! Och lätt att byta ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback