Adventskalender 3

På en loppis i somras fick jag syn på denna. En adventskalender i trä med små luckor. I varje lucka finns en liten figur som också är en magnet. Tavlan i mitten är magnetisk och där sätts magneterna upp. Några av luckorna hade gått sönder i upphängningen och jag frågade vad hon som sålde ville ha för den -10kr! Va! Jag kunde såklart inte motstå. P har lagat luckorna som var trasiga och nu funkar den utmärkt. Här turas barnen om stt öppna varannan dag, för varje dag som går så plockas det ut en figur och placeras på tavlan. När vi kommer till julafton är nog tavlan rätt full :)
Än så länge är det fåglar, fågelholk, polkagrisstänger och en julstrumpa som placerats ut. Barnen gillar den, och jag med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback