Det slog hårt

Men fy vad sjuka vi blev...
Kände det i måndags, nää det blir nog inget...
Kändes mer på tisdagen, måste jobba, måste gå på möte... Åkte hem lite tidigare.
Så kom onsdagen och 3/4 av familjen däckade ihop i feber och förkylning. Ingen vidare ledig dag det. Storasystern var mirakulöst pigg och ville såklart ut o leka. Tänkte att bibblan kanske jag orkar.  Tog en tablett och så gav vi oss av. Jag satt i en fåtölj och såg ut som en oengagerad förälder medans storasystern sprang omkring och hittade böcker att låna.
När vi kom hem upptäckte jag att vi i högen hade lånat två exakt likadana böcker haha.
Så fortsatte veckan med sjukdom, väldigt febrig make och väldigt febrig lillasyster. Nu har söndagen tagit slut, mannen är något bättre, lillasystern är forfarande jättedålig o febrig. Hon är bara ledsen och ligger och halvslumrar eller sover på någon av oss precis hela tiden. Hon äter typ inget och är totalt slö och orkeslös. Stackars liten. I 5 dagar har det varit så nu och sjukan följer nu med in i nästa vecka. Jag känner mig trött o slutkörd och knappt frisk och vet inte hur jag ska orka jobba imorgon...
Dessutom verkar tvättmaskinen brakat ihop.
Välkommen måndagen!
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback