Minnen

Det kommer tillbaka, då och då. Ibland oftare ibland dröjer det.
Men nej, jag kommer inte över det riktigt. 
Det som hände, de som försvann från oss 2011.
Just nu har en väns mormor det svårt och kommer inte klara sig och då kommer tankarna tillbaka. Tankarna på min mormor som absolut inte var färdig med sitt liv, som fick lämna oss för tidigt. Jag saknar henne och morfar så det gör ont fortfarande fast det snart är 4 år sedan.
Häromdagen tittade vi på foton och storasystern fick se sig själv som bebis sittandes i min mormors knä. Hon undrade vem det var och jag förklarade att det var min mormor och att hon inte finns mer. Och att mormor tyckte väldigt mycket om henne när hon var bebis.
Bästa stora systern funderade lite och sa "hon kanske inte ville dö när hon tyckte om mig så mycket"
Mina tårar trillade när jag svarade henne att det ville hon verkligen inte.

Idag har vi satt blommor på mosters grav, hon skulle blivit 63 idag. Hon hann aldrig ens träffa största systern fast hon längtade så efter det....

Ja vore det inte för att jag blev mamma 2011 så kunde jag gärna skippat hela året.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback