Att bygga en kiosk

Under jullovet uppfyllde vi en av storasysters två julklappsönskningar. Hon önskade sig en dörr till kiosken.
Den gamla kartongkiosken höll knappast för att få en dörr så att bygga en ny blev uppgiften :)
Tanken var att hinna bygga innan jul men det blev inte av så vi tog det på ledigheten efter.
Så en liten ritning, en sväng till en bygghandel, lite skruvande av maken och lite målande så stod den klar några dagar senare.
Eller ja, klar och klar några saker återstår fortfarande, tänkte att det måste upp en rullgardin så man kan stänga kiosken, belysning inuti ska till, kanske en hylla till och lite så :)
Men här kommer iallafall några bilder:


Inte helt logisk prissättning, men ändå :)


Att den skulle vara rosa var ingen tvekan om, där var storasyster mycket bestämd.


Två hyllor, en gammal tavellist vi hade samt en spillbit mdf. I mdf-skivan borrade vi hål så glassarna kunde stå i hålen.




En hylla fyndad på loppis för länge sen fick sig oxå lite rosa färg och blev prefekt i kiosken.


Och så det viktigaste av allt; En dörr!
En rosa!
Det skulle vara ett guldhandtag oxå, får se om vi kan komma undan med detta vita vi hade eller om guldsprayen måste åka fram :)

Det leks här varje dag och man kan köpa allt från kakor o glass till fisk, kyckling, korv och vitlök :)

Kom o köp!!!!


.


Kommentarer
Postat av: caperucita

Vad duktiga ni är tillsammans! Dörren är bäst, det förstår jag ;)

Svar: Tack tack! Dörren är hela grejen :)
guldmulten

2015-01-20 @ 14:16:40
Postat av: Malin

Vilken fin!! Förstår om hon är nöjd!

Svar: Tack!
guldmulten

Postat av: Maria

Så otroligt fin kiosk!! Den kan ni helt klart börja sälja :))

2015-02-06 @ 10:37:34
Postat av: Frida

Hittade din blogg när jag sökte på inspo för att bygga en kiosk på min dotters rum. Jättefin är den du gjort!
Lite lusigt är att min dotter har en precis likadan krittavla som jag ser att ni har. Jag har dock målat den vit :)

2015-11-27 @ 12:09:08
URL: http://livsevent.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback