Bokhylla i barnrum

Hos oss läses det väldigt mycket böcker.  Och vi har också ganska många. RN hel bunt huserar ständigt i vardagsrummet. Eftersom vi läser flera om dagen vill man iallafall som vuxen att det ska finnas många att välja på för jösses vad tjatigt det kan bli :)
Vi har sedan länge haft ett loppisköpt skåp i tjejernas sovrum som jag målat vitt att ha böckerna i.  Bästa skåpen enligt mig! Fina och precis lagom djupa, tar väldigt lite plats i rummet.
Däremot så funkar det inte så bra för barnen att bläddra bland böckerna när de står på lång rad med ryggarna utåt.
För ett tag sedan gjorde jag om hyllan lite. Ville att de skulle kunna se framsidorna och lättare kunna leta bland böckerna.
Så jag målade en rundstav som vi skruvade fast och ställde böckerna med framsidorna utåt istället. Längst ner bad jag maken göra en liten lust så böckerna inte glider ut.
Rundataven är förresten ett kvastskaft. Jag tänkte att det måste vara billigare att köpa än rundstav och mycket riktigt, jag köpte ett kvastskaft på Biltema för 24:- :)
Tull höger på hyllan har det varit en skåpslucka, jag tog bort den, målade invändigt och så är böckerna tillgängliga lättare där oxå.
4-åringen tycker iallafall att detta blev mycket bättre. Lilltjejen ser glad ut och river ut lika mycket nu som innan :))



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback