Min sista vecka

Så kom den... sista veckan. Sista veckan hemma med mina fina barn. Klump i magen!
Jag älskar att vara hemma, jag gör verkligen det! Vad fantastiskt det är att få umgås med mina tjejer på dagarna. Nu är det strax slut med detta, ett par dagar kvar bara.
Sen ska jag byta två underbara små varelser mot ett kontor. 
Jag byter skratt, lek, matkladd, promenader, nyfikenhet och upptäckarlust mot att åka ifrån dem varje dag för att arbeta, äta lunch ur en låda, gå på möten och sitta vid datorn.
Jag vill inte!
Så är det bara, jag vill inte!
Jag vill inte missa mina barns dagar, deras lekar och deras frågor.
Jag vill inte komma hem och bara hinna äta kvällsmat och sen lägga dem.
Jag vill inte!
Vuxenkontakt jovisst men det spelar ingen roll... jag vill inte!

.



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill inte heller!! Ska vi gå ihop o strejka? ;)

Svar: Japp! Jag strejkar gärna! :)
guldmulten

Postat av: Lotta

Man kan ju välja att inte jobba eller jobba mindre, men det innebär kanske att man får dra ner på övriga utgifter.

Svar: Jobba mindre, absolut, kommer nog aldrig jobba heltid igen.
guldmulten

2014-08-28 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback