Någon typ av sorg

"Min man är snyggast i världen" Så är det någon här brevid som tycker jag ska skriva :)
Men detta inlägg skulle inte handla om det just.

På måndag börjar jag arbeta...
Känns just nu som om jag genomgår någon form av sorg. Det är så oerhört sorgligt att denna period i mitt liv nu är över. Denna fantastiska period där jag fått lyckan att vara hemma och ta hand om vårt barn.
Jag kan lätt säga att det varit bästa perioden nånsin, man är verkligen oerhört lyckligt lottad att leva i ett land där man få vara föräldraledig så pass mycket som vi får.
Nu kan jag inte förstå hur fort tiden gått, helt otroligt att vi har en 15 månaders tjej hemma. Hon gör sådana fantastiska framsteg varje dag och nu ska jag inte få se dem alla.
Som tur är har hon ju världens bästa pappa som ska ta hand om henne nu i tre månader men sen då? Nä det tänker vi inte på riktigt än :)
Men sorgligt som tusan är det...ångrar mig lite att jag inte tog en månad till, det hade ju faktiskt gått. Nåja nu ska jag ge mig iväg igen men min matlåda vareviga dag, hurra!

Förresten, appropå detta så pratade vi om en sak innan idag; man hör ju titt som tätt att föräldrar inte tar ut alla sina föräldradagar utan låter dem brinna inne till sist!?! Vi undrade båda hur är det möjligt? "Har inte blivit av"... eller" har inte möjlighet"? Va? Finns det något som går före ens barn? Jag förstår inte vad det skulle vara...

Nåja nu har jag pladdrat nog, pizzan står i ugnen och han som är snyggast i världen är i full gång att tända brasan. Ha en skön lördagskväll och en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni klarar nog detta med ;-)

2012-09-02 @ 19:14:16
Postat av: malin

Tur att du har den snyggaste i världen hemma! :)
Förstår din sorg. Är ju en tid som inte går att få tillbaka igen (om ni inte skaffar en till förståss ;) och är ju speciellt att få vara hemma.

Tycker det är så sorgligt att så stor del av livet består av den eviga karusellen där allt bara snurrar i full fart så att man inte ibland hinner med att leva, njuta eller reflektera.

Njut nu lite av vuxenlivet oxå. Det är viktigt att få tid att bara vara sig själv oxå och inte alltid vara mamma.
Hoppas det kommer gå bra när du kommit in i jobbet igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback