arga veckan


Går trögt med bloggandet känner jag... Har inte haft ork riktigt.

Denna vecka har jag varit riktigt arg flera gånger.
Dels på ett par personer som med egoistiska handlingar gör mig rikigt arg.

Kroppen har varit mot mig hela veckan, vilket också gör mig trött o förbannad.
Volleybollen gick inte alls och inte en gång har jsg lyckats träna för att det gör så ont. Arg arg arg blir man!

Sen försäkringskassan! Ja jösses. Gång på gång slutar de aldrig att förvåna mig. Det är som rena dagiset verkligen. Som tur är har det inte med mig att göra utan min kollega.
Men jag blir så fly förbannad å hans vägnar och alla andra i sverige som har oturen att vara sjuka. För den fantastiska regeringen har ju bestämt att man inte får vara sjuk.
Ofattbart!
Det senaste från försäkringskassan nu är att de har en annan tolkning av ord än vad resten av sverige har.
Min kollega har ett sjukdomstillstånd som i läkarintyget beskrivs som stadigvarande.
Då tycker man ju att detta är permanent.
Men nä inte försäkringskassan inte, i deras värd betyder det inte det alls. va!?

Nåja nu har de lyckats, de har knäckt honom. Istället för att han skulle kunna jobba kvar här deltid de sista 2 åren innan han går i pension så har de drivit honom till att sluta. Vi förlorar en riktigt värdefull kollega och han förlorar sitt jobb bara för att försäkringskassan o arbetsförmedlingen vägrar tro på läkarna och honom.

Jag förstår inte hur det få gå till så här. Och han är ju verkligen inte ensam och inte i den värsta sitsen heller. Man hör ju om dödssjuka människor som ska tvingas ut i arbete.
Jag fattar inte att det inte protesteras mer mot detta än vad det gör.

Är så otroligt trött på regeringen nu att jag skulle kunna spy. Mår illa av deras fula leenden på tv. Om inte sveriges befolkning tar sitt förnuft till fånga i höst så vet jag inte vad.


n='1, 3 (b)')(1, 3 (b))
STADIG-VARANDE, p. adj.

a) i fråga om boende l. hemvist l. anställning l. arrangemang o. d., mer l. mindre liktydigt med: permanent l. fast l. stå­ende; äv. (se β): som permanent uppehåller sig (ngnstädes) o. d.; äv. med adverbiell anv. Ett stadigvarande arbete
b) i annan anv.: som varar l. föreligger utan uppe­håll l. upphörande, som icke l. aldrig upphör l. avbryts l. försvinner, varaktig, ständig; beståen­de; oavbruten, oupphörlig, ihållande; äv. med adverbiell anv.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback