årskrönika


Har suttit här idag och funderat på året som gått. Vad man gjort och inte gjort. Ibland kan det kännas som man inte gör så mycket alls så jag tog mig en liten funderare och skrev ner ett urval saker som hände under 2009. Man är dålig på att minnas helt klart.
Läsning för den som orkar :)

Januari:

Vi startade vår lilla träningsgrupp på jobbet. Tog oss ut ihop och började jogga.

Vår badrumsrenovering var påbörjad och badrummet såg ut som en krigszon

Var på Mustasch i Örebro

 

Februari:

Sara och jag köade i isande kyla för att få tag i biljetter till Madonna som gästade sverige senare i augusti.

Jag fick besked från CSN om att mitt studielån var avbetalt! Tjiho!

Var på jättetrevlig tjejfest hos Ullis!

Trevligt helgbesök av Johan och Frida

 

Mars:

Vi förfasade oss över en offert från mattläggaren. 

Åkte till Stockholm med vännerna, musikal och trevlig samvaro

Tuffa tider på jobbet och vi hade knappt jobb så vi klarade oss

 

April:

Vi var på trädgårdsmässa och planerade litet trädgårdsland

Vi hade påskfest för vännerna här. Mat, snaps, sång och lekar

Vi väntade med spänning på liten Svahn-unge som var på g och till sist anlände Theodor till världen!

Ulf och Inga var på besök här och på ost- och vinmässan

Och vi firade Valborg i Nöbbele

 

Maj:

Vi hjälpte mormor och morfar att måla deras kökstak och vägg.

Kaklade för första gången och badrummet började arta sig.

Träffade Theodor för första gången o han charmade alla såklart

Beställde äntligen en string-hylla som vi funderat på läääänge

Hade grillfest hemma med vännerna. Peppes egentillverkade grill hade ny-premiär.

Jag målade köksfönstren vita

Syskonen petterson, svensson och welin spenderade en helg i Götet. Sol, fotboll o tv-spel.

 

Juni:

Syrener i full blom och vi planterade ny häck

Köpte nya löparskor en vecka innan Karlstad stadslopp. Vi tog oss iväg och sprang 1 mil i Karlstad. Mycket trevligt lopp och alla var relativt nöjda!

Vi hade midsommarfest hemma med vännerna. Altanen dukades upp. Vi lekte, åt sjöng och umgicks. Mycket lyckat och vädret var kanonfint!

Var på tjejmiddag med jobbtjejerna

Var på härligt sommarbröllop i Tranmo

Badrummet stod äntligen klart!

 

Juli:

Sommar på allvar och vi klagade på värmen som varade ett litet tag.

Hade fest hos sara med goda vattenmelondrinkar

Semestern inleddes sen och med den också regnet….  
Åkte till västanvik några dagar. Var på grillkväll i Hallsberg. Åkte till Kolmården. Husvagnade i husaberg. Och så var det dags för Sonisphere och Metallica!

Kroppen strejkade onödigt mycket och fick mig på lite dåligt humör. Men några underbara dagar i Falkenberg med vännerna gjorde att man bet ihop och lyckades beachvolleybolla en hel del ändå. Härligt sköna dagar! Har dock fortfarande sviter i lillfingret jag skadade i en intensiv match:)

 

Augusti:

Slutspurten på semestern spenderade vi i småland. En tripp till Helsingör blev det också och sen avslutades semestern i  Göteborg och Madonnakonserten.

Sprang blodomloppet 1 mil. Pissigt jobbigt efter en sommar med för lite träning.

Kräftskiva i Husaberg bevistades

Hade besök av Månlycke-gänget

 

September:

Johan och Frida var på besök, vi plockade majs och bokade Vietnamresan som nu börjar komma riktigt nära!!

Jag åkte till Spanien, Bilbao och Rioja med jobbet

Påbörjade renoveringen av lilltoan med att måla tak och fönster

 

Oktober:

Omdräneringen var ett faktum. Vi väntade på offert.

Var inne i ett tradera-stim o handlade o handlade J

Var på music-quiz 2 gånger

Såg den underbara Lars Demian i Örebro

 

November:

Vi skaffade oss vallgrav runt huset och fick klättra över högar för att ta oss in i huset. Omdräneringen var i full gång.

Jag hade kommit igång att måla en del. Har aldrig målat nåt innan men fann en ny liten hobby i att blanda färger och försöka skapa tavlor.

Åt otroligt god söndagsmiddag hos svahnarna.

Var och såg Emil Jensen " En dödsrolig kväll om sorg och saknad"  Så fruktansvärt bra så jag bara längtar till jag kan se honom igen.

Var på perfekt tjejmiddag hos sara.

Besökte öl- och whiskey-mässan

Vi gjorde egen glögg för första gången. Riktigt god blev den också.

Besökte Lena i Östersund och hade en otroligt trevlig kväll när vi firade hennes födelsedag.

 

December:

Så kom årets sista månad med advent, julfixande, födelsedag och allt som hör till det.

Vi höll glöggfest för alla vännerna. Tävlade, umgicks och glöggade.

Jag var med och planerade julfesten med jobbet som blev väldigt lyckad

Smålandsgänget var här och förgyllde en helg

Vi såg Winnerbäck i Örebro

Och som vanligt tycker jag att det är sorgligt när julen är över. Vill alltid ha mer jul… I år har vi iallafall haft vår bästaste julgran hittillsJ

Nu är det nytt år och vem vet vad 2010 kommer att bjuda på…

Nu tänker jag att 2010 blir medgångarnas år! Vi bestämmer det tycker jag!



.


Kommentarer
Postat av: Sara

Härlig sammanfattning!!

2010-01-07 @ 08:54:32
Postat av: Malin

Åh vad roligt att läsa. Bra sammanfattning!

Visst kommer 2010 bli hur bra som helst!! Det vet jag!! Mitt år har börjat högt uppe i det blå, och jag känner på mig att det bara kommer bli bättre! =)

Postat av: Linda

snart åker ni hörde jag i helgen...

Härligt !

Lycka till på resan och ha det så gott...är inte ett dugg avis ;-)

2010-01-26 @ 23:36:48
URL: http://lillith76.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback