homo-äktenskapet


Igår tog ju som bekant kyrkan beslutet att homosexuella ska få ingå äktenskap.
(Hade de beslutat motsatsen hade jag allvarligt börjat fundera på vad det är vi har för kyrka i det här landet men men)
Så satt jag som vanligt igårkväll inne på facebook och kunde inte hålla mig från att glida in på en gammal klasskompis sida. Jag har dolt henne från min logg så jag slipper se alla hennes (hundratals känns det som) statusuppdateringar om dagen.
Hon är fruktansvärt religiös och jag förstod vad som skulle stå på hennes sida. Mycket riktigt långa långa inlägg om att hon inte kunde fatta hur kyrkan kunde ta ett sånt beslut... bla bla bla
Jag blev fruktansvärt upprörd, var inte beredd att jag skulle reagera så starkt. PS fick känna på mitt hjärta som slog trippla slag=)
Jag blir bara så trött på folk som inte tycker att alla människor är lika mycket värda och ska få ha samma rättigheter. Tycker det är offatbart att kyrkan (som enligt mig ska vara en välkomnande och öppen plats) ens skulle behöva fundera på om homosexuella inte skulle få ha samma rätt som heterosexuella att inför gud få visa sin kärlek till varandra. Otroligt. 
Jesses nu blir jag lite upprörd igen :)
Nåja det togs ju iallafall rätt beslut så det är väl inget att orda om egentligen... 

ha en bra dag alla! :)


.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha, det är rätt :-)

Inskränkta människor undanbedes å det kraftigaste!

2009-10-23 @ 09:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback