träningsinfo :)


Startade min lördag med att ge mig ut och springa en runda. Äntligen tog jag mig för den längre rundan jag tänkt ett bra tag på att ge mig på.
Hurra vad skönt det var! Så där sklönt flyt hela vägen! Kändes som om jag skulle kunnat springa hur långt som helst. Jag blev på kalashumör och mådde så bra när jag kom hem svettig och lila i ansiktet som vanligt :)
Tog lite frukost och hade börjat helgen kanonbra!
Pepster undrade vart jag tagit vägen, han trodde jag skulle springa vanliga fängelserundan men det flöt ju på så bra att jag bara fortsatte:)
Mätte sträckan på eniro när jag kom hem och den var 8,2 km. Känns bra. Orkar jag det så borde det inte vara nåra problem med milen om 4 veckor tycker jag.
Skulle dock behöva gå lite snabbare för jag har inget vidare tempo.... hmm
Får försöka träna upp lite snabbare takt på nåt vis....



.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra jobbat!! Visst kan man mer än vad man tror?!! Man ska tro på sig själv och våga!! Trodde inte heller jag skulle orka springa 8km med tanke på att jag knappt sprungit sista åren. Men är väl så att min andra träning gett en del till konditionen. Har ju inte direkt legat på latsidan ;)

Ja jag tycker oxå 21km låter lååångt. Men tänk på att om vi börjar träna nu så är det ju lungt. Man behöver springa lite mer intervaller för att få upp tempot. Har ju en som är expert på det där med löpning :)

Postat av: Malin

Ja lätt att kroppen vänjer sig vid tempot om man kör på samma. Man måste låta kroppen vänja sig vid att springa snabbare och det gör man bäst i att springa intervaller. Så kör en 5:a eller nåt o kör 200 el. 400 m så snabbt som ni kan sen lufsa en stund o på´t igen. Tror inte upplägget har jättestor betydelse om ni inte ska bli elittränade :) Kör lite fartlekspass, behöver inte fundera så mkt på hur. Backträning är ju bra oxå.

2009-05-18 @ 10:22:13
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback