Tips för att förändra dörrhandtag


Ett litet tips kommer här till er som för en billig penning vill förändra era dörrhandtag.
Det är rätt dyrt att köpa nya trycken och behör, speciellt om man har många dörrar.
Våra dörrar i källaren (till matkällare, gästtoa, gästrum) hade guldhandtag. Den vita delen ni ser var dessutom i furu först men jag målade dem vita.


     
Nu har vi spraymålat handtagen med silverfärg och detta blev resultatet:



Jätteskönt att slippa guldfärgen tycker jag, och lätt var det också så det är ett bra tips.
Sprayburken vi köpte kostade typ 80:- så det blir billigt och bra :)

Kommer knappt ihåg hur det såg ut innan jag målade dörrarna vita och de fortfarande var i furu och med guldhandtag,
 väggarna var dessutom lite otäckt rosaaktiga...nåja, det är bättre idag iallafall :)








Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, vad fint det blev. Villket bra tips, det ska jag komma ihåg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback