Köket före och efter

Här är en bild från vårt kök mitt i renoveringen. När vi flyttade in satt det skåp ovanför bardisken som i jättemånga 70-tals hus, dessa rev vi ner direkt, köket kändes större på en gång, vi tog oxå bort alla gamla 70-tals knoppar som var gröna och i glas och ersatte dem med rostfria.
Här på bilden har vi rivit ner tapeten som innan var en hemsk svagt rosa variant med en bård ab bruna små blommor överst :)
Hemskt kakel, hemsk bänkskiva, hemskt vitt plastgolv, så vi satte fart...




Så här blev sen resultatet.
Vi valde att ha kvar de gamla teakluckorna som faktiskt är väldigt fräscha för att vara över 30 år.
Vi tapetserade om, beställde nya vita laminatbänkskivor och satte nytt stänkskydd. Detta är eloxerad aluminium som vi silikonade upp. Och så min favvo golvet, vi lade in linoleum i schackrutigt. Vi blev jättenöjda med golvet och det var väldigt enkelt att lägga och väldigt skönt att gå på.
Så nu har vi fått lite retrokänsla i köket och vi trivs väldigt bra med det.





Vi satte insynsskydd med pelargonmönster på fönstren och det kändes perfekt när de kom upp.
Lampan beställde vi från LampGustaf och den känns oxå lite retro.
Klockan har jag ritat och P gjort.



Jag skruvade fast några krokar under en tavellist från ikea, perfekt att hänga div grejer på.



Det var köket det =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Aha det var ju den lampan ni hade som jag tyckte var så snygg. Har nämligen beställt den i svart på Mio. Hmm....hoppas det är ok att jag är härmapa. Den är ju bara såå snygg.

Duktig du är med massa inlägg. Själv får jag aldrig tiden att räcka till :(

Postat av: guldmulten

klart det är ok :)

Jag ville ha den så snart jag såg den. Velade mellan svart o vit men sen blev det vit.

2008-09-16 @ 13:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback