Influensavaccin...

Här på jobbet ska de kolla upp influensavaccinering för de som är intresserade..
Nästan alla vtror jag var intresserade (utom jag då) men jag är faktiskt ytterst tveksam måste jag säga...

Varför ska jag vaccinera mig? Jag är ung,  (relativt:) frisk (relativt:) och ska väl utan problem överleva en influensa om jag skulle få det.
Känns som om  det nu är meningen att jag ska bli sjuk så blir jag det o då ska jag väl klara det. (påminn mig när jag ligger vrålsjuk o gnäller :)
Nä men jag menar att inte går världen under för att jag skulle få influensa. Jag förstår om man är gammal o skröpplig att man vaccinerar sig men jag tänker inte vaccinera mig om den enda anledningen till det är att jag skulle missa jobbet... känns mysko. Sån viktig person är jag inte. Skulle vara att det blir dyrt då men men...
Nä jag vet inte jag..... jag är skeptisk....

vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller helt med, vaccinen slutar ju att funka oxå om de används för mycket. Gamla o svaga kan ta det min inte annars!!

2008-11-10 @ 17:09:53
Postat av: Anonym



Bara och gå och vaccinera dig om det bjuds!!! En influensa är inte kul även om man är pigg ock kry normalt. Vaccinen slutar inte fungera för det, det utvecklar nya varje år för influensan utvecklar och ändrar sig. Däremot ska man inte ta antibiotika i onödan, för antibiotikaresistens är ett stort problem som bara ökar.



Svahnen

2008-11-11 @ 10:42:39
Postat av: Malin

Jag var oxå jättetveksam. Blev erbjuden vaccin här på jobbet. Tackade nej. Känner att jag vill spara vaccinet åt de äldre istället. Vet inte om jag var dum då jag varit väldigt mottaglig för sjukdomar på sistone...jaja...nu är det för sent iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback