godmorgon världen

Morrn morrn!
Då är ledigheten över och en helt vanlig vecka väntar.
Kom hem igår efter några dagar i småland. Har haft  det jätteskönt umgåtts och tagit det lugnt. Var och shoppade lite nya kivi-lyktor ocj lite blommor. Annars var det kortspel, god mat och promenad.

När vi kom hem igår så hade gräsmattan växt ohyggligt samt att jordens alla maskrosor hade slagit ut... jösses... fanns inga när vi åkte... Jag fick göra ett ryck och ta väck de flesta men det är fortfarande kvar. Plockade bort hundratals känns det som och jag kan ge mig tusan på att det slår ut ett gäng till idag innan jag kommer hen, får väl ha det som kvällsrutin, en maskrosjakt om dagen :)

Han måla lite igår oxå, altansoffan fick sig en omgång, sen började jag faktiskt måla altanen på insidan.... hmm vi får se hur det blir, försöker ljusa upp den sjuttiotalsbruna altanen lite med vitfärg. Sen fick sig dörröppningen mot köket sista målningen oxå så nu ska den vara klar. Rätt kul att måla, får fortsätta med altanen idag.

Får se om vi får till någon häck nu till helgen, har ju preliminärbestämt det med grannen.  Ska bli skönt att få upp den.

Måste ta mig ut o cykla oxå i veckan, har verkligen inte cyklat en meter än, kommer få ont i rumpan efter ett par meter.
Förkyld är jag fortfarande rätt rejält oxå...jobbigt som tusan, det börjar ge med sig iallafall men mycket snor är det fortfarande...pju

Nä jobba lite nu kanske...

Kommentarer
Postat av: Svahnen

Ta en tur till Hallsberg vetja!

2008-05-05 @ 10:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback