vår o snor

Jaha då sitter man där med snor i hela hjärnan... jag som påtalade för inte så länge sen att jag inte varit förkyld på ett bra tag...där fick man!
Helst skulle man ju vilja åka hem o sova men det är ju bara idag kvar innan ledigheten och det verkar lite mesigt att vara hemma för förkylning...
Firade mormors 75-årsdag i lördags, hon var som vanligt på topp och sprang runt och plockade in och ut mat och dryck hela kvällen.
-Vet du vem jag saknar? sa hon en gång mitt i festen när hon stannade upp lite i köket... och det vet jag ju förstås... Ulla..,. hennes väninna som gick bort i cancer  för ett antal år sedan.
-Ja sa hon, det är som om du skulle mista Rosa... (Rosa är ju då Sara på mormor o morfars språk)
hmm ja det är sånt man inte riktigt kan tänka på i vår ålder....

Håller på och målar altanmöblerna hemma, får se ifall jag orkar fortsätta ikväll eller om det blir soffläge...
Vår stegtävling börjar idag så det är inte direkt passande att vara ap-förkyld. Måste ge mig ut och gå ikväll. Får väl strosa istället för motionsgå... kan inte jogga iallafall med denna bomullsskallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback