fixa och festa

Hej hopp
Helgen över och ny vecka stundar återigen. Bara 3 normala arbetsdagar denna vecka. Åker till Malmö på torsdag på fackordförandemöte och på fredag är det bolagsstämma mm.

Helgen swischade förbi som vanligt. Började lägga köksgolvet i fredags kväll, sen kom mor båf o Lena förbi så vi pausade till lördag förmiddag. Halv 12 på lördagen hade vi lagt klart golvet och P var lyrisk :) Han ville lägga mer sånt golv nån annanstans. Vi är iallafall jättenöjda, det blev riktigt bra, skönt att gå på, snyggt och jättelätt att lägga.

Tjejfest i lördags då, riktigt trevligt. Började vid c:s nya jobb och fortsatte med inhandling av mat och vidare hem till U.
Vaknade vid 7 i söndags och kunde inte på några vilkor somna igen, vid 8 pallrade jag mig upp och cyklade iväg till Maxi och handlade frukostfrallor. Kalastid att handla innan 9. Lungt som tusan o en kassa öppen.
Vädret var ju underbart så det blev trädgårdsarbete på dagen, rensade bort en rabatt, eller ja...började på iallafall. Satan vad buskar o växter om varann... Vi skövlade bort alltihopa :)
Massa gatsten var det som kant runt.... hmmm hade aldrig sett stenarna innan ens :)
Åktee en runda till ikea och silvan och lite senare satte jag igång o måla ett av de små borden vi har på altanen. Ska nog sätta igång o måla trädgårdsmöblerna oxå. Kanske kan jag göra det idag, får se.

Skar mig i fingret igår morse med brödkniven... aj aj aj
Senare så lyckades jag slinta när jag skulle öppna färgburken så jag körde in skruvmejseln i samma hand och gjorde ett sår till.
Jag blir fanemej klumpigare o klumpigare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback