baka baka liten kaka

Man ska vara så huslig....
Igår var det dags för peppekakor och en rulltårta jag hittat med saffransfyllning som verkade jättegod.
Började med rulltårtan... skulle vara inne 5-7 min. Efter 10 tyckte jag att nu borde det väl räcka. (givetvis inte) Den blev inte riktigt klar utan lite kletig, undrar just om den kommer gå att äta...
Nåja pepparkakor då... första plåten stod inne dubbelt så länge som det stod sen tog jag ut dem.... givetvis inte riktigt klara blev de.
Nästa plåt får stå inne längre då... Tror ni inte de blev brända!!??!  Givetvis!

Julefriden spred sig i hela kroppen...huvudet dunkade...klockan var 22 drygt och vi hade inte städat klart huset (får besök idag innan jag kommit hem från jobbet)
Härligt!

Jag hävdar bestämt att allt är ugnens fel!! Omöjligt att min hushållskonst skulle brista!
Får väl se om vi lyckas grilljera skinka i helgen... kan vara nog svårt det :)

Ha en riktigt härlig ju allihopa och krama varandra i trafiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback