fredag igen

Skönt som tusan. Veckan har gått fort faktiskt och det är ju inte fel.
En eftermiddag till på jobbet nu bara innan jag får sätta mig på tåget.

Tycker att det är riktigt kul med valdebatterna nu. Gårdagens partiledardebatt var skoj. Det är rätt roligt med vuxna människor som gnabbas:)
Ska nog se debatten ikväll med innan jag slutgiltigt bestämmer mig. Är väl i stort sett klar över hur jag ska rösta men jag vet inte om jag ska splitta lite på rösterna, får se.

Såg ett inslag igår på tv där de pratade med människor som inte bryr sig ett dugg, som inte hade den minsta aning om vad något parti står för, som tycker att alla partier är likadana, som inte vet om de ska rösta eller inte, som tycker politeker bara lovar och inget händer, som inte tycker att deras röst gör nån skillnad osv osv osv
Jag kan inte rå för att jag faktiskt blir irriterad på dem.
Tycker man har ett ansvar.
Tänk om alla tyckte som dem, vem skulle gå och rösta då? Förstår inte hur man kan tycka att ens röst inte är värd nåt. Den är ju mycket värd och dessutom precis lika mycket värd som politikernas.

hmm nåja
lite lunch på det här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback