principer

hade en mycket trevlig pratstund på juldagsnatten med Robban, Bengan och Mathz..
Vi diskuterade alltmöjligt från våldsbrott, naturkatastrofer och psykvård.

Det intressantaste var ändå frågan om sömn och om principer som jag tog upp, för en gångs skull så höll alla med mig helt och hållet. Fantastiskt! Det brukar av någon anledning vara ett mycket känsligt ämne och jag brukar få kommentarer som... -Ja men jag måste faktiskt.... och -Ja men alla är olika och jag klarar inte....
Låter flummigt. Jag ska förklara...
Jag ställde helt sonika frågan om det inte är så att sömnbehovet är lika hos alla människor och att man kan öva sig på att sova mer eller mindre timmar. (inom rimliga gränser givetvis)
Bengan höll helt med och sa direkt att det sitter i huvudet. Vissa människor har helt enkelt bestämt sig för att de måste sova 8 timmar per natt för att bli utvilade och sover de 7 eller 6 så är de såååå trötta. GIVETVIS.
Bestämmer man sig för det så blir det ju så. Tron kan försätta berg.
Det bästa är ändå kommentaren att -nej jag kan inte följa med på fest (eller vad det nu må vara) om en vecka för då kommer jag att vara så trött!! VA!!??
HUR VET MAN DET???
För mig är det otroligt. Sånt handlar helt självklart för mig om vilja. Klart man orkar om man vill. En gång då och då. Jag gör det och jag är ju inte mer supermänniska än någon annan. Bättre att säga att man inte vill utan tycker det är skönare att sova.
Detta och många andra principer som folk har pratade vi om.
Riktigt skönt att vi alla var helt överens, har inte hänt förut, folk brukar mest bli arga när jag ifrågasätter människors principer. Fattar inte varför det är så känsligt...
Nåja folk måste väl ha saker att rätta sig efter för att känna sig trygga antar jag.

Nån som inte köper min teori?

själv finns det ingen regel för hur jag funkar. Kan vara blixtetrött fast jag sovit massor och jättepigg när jag sovit 5 timmar. Det varierar kraftigt. Och det är väl så det ska vara, tror inte på att det finns regler som styr.


jösses vilket inlägg... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback